Diada Musical: BETWEEN THE FROST + METAL BUSTERS | La font del Balç | 13 juny 2026

16 juny, 2026 | Cròniques

diada musical a la font del balç amb metal busters i between the frost organitzada per la berguedana de thrash

Diada Musical: BETWEEN THE FROST + METAL BUSTERS | La font del Balç, Casserres (Barcelona) | 13 de junydel 2026

Una crònica d’Ignasi “Tarzán” de la Fuente

Dissabte 13 de juny de 2026. Vam arribar ales 14h al C/Font del Balç. A un lloc afrodisíac, envoltat d’arbres i de natura, i amb un restaurant ubicat allà, en harmonia amb el que l’envoltava. Sobre l’escenari els Between the Frost barallant-se amb cables i connexions. Unes abraçades a aquests antics amics de Tarragona i unes rialles sobre com havien anat a parar allà, a l’altre punta de Catalunya.
 

Varies taules i cadires estaven ja disposades pel dinar dels que ja el teníem reservat. Un bon grapat de Heavys vam tastar autèntiques delícies culinàries del mestre cuiner del restaurant. I mira, ves per on, em vaig asseure al costat d’en Jaume, un dels capos de La Berguedana del Thrash, una entitat que es va crear fa la tira d’anys i que és un bastió de resistència al nord de Catalunya. Ell em va explicar que van portar allà als Crisis, després batejats com Crisix, als Radity, i a un munt de bandes més, i que tenia ganes de veure als Between the Frost, que eren una de les bandes pioneres dins del Black Metall a Catalunya. Vaig flipar amb l’ambient metàl·lic de la velada, on hi havia gent jove també dins l’organització.

Mentre dinàvem el meu veí de taula em va explicar per sobre qui eren els que tocarien primer dins la seva Diada Musical a la Font del Balç (al límit dels termes municipals de Casserres i Gironella), Bé, us deixo l’Instagram de l’entitat perquè els pugueu seguir.
metal busters a l'instagram de la berguedana de thrash

Davant de tot això ja només quedava flipar en colors amb aquets xavals. I així va ser. Us deixo fotos i vídeos d’aquests mini-monstres del Metall. I vull afegir que veure canalla tan jove i fent màgia sobre l’escenari va ser una passada. Al tercer tema, The Number of the Beast, ja ens tenien guanyats. Crec que ni mil paraules podrien explicar aquell munt de sensacions que els pressents vam tenir. Bé, ja sabeu, quan estàs davant d’una sorprenent colla de músics, només et queda deixar-te endur pels seus acords. Érem titelles, perdó, Master of Puppets a les seves mans.

Aquell llistó estava molt molt alt pels Between. Però clar, ells son uns veterans del Metall i no van decebre als assistents. Operture-Immortalized Darkness va ser l’escollit per obrir boca al que ens venia a sobre. El so estava a l’alçada de la banda. El taula tenia oïda. Enhorabona.

El cinquè tema Naked Between the Frost va pujar un graó més als tarragonins. Inferno’s Conflagration Realms of Desolation van obrir les portes de l’Infern a aquell indret de somni. I quan la foscor ja començava a guanyar terreny va sonar el darrer tema My Crystal Tower.

Immaculat festival. A ressaltar tot, des de l’organització, el dinar, el so de les bandes, l’actitud de tots els presents… què més es pot demanar? Doncs, uns set list, una samarreta i una cassette. I ens emportem un bon grapat d’amigu@s.

Hail La Berguedana de Thrash.
 
 

Vols col·laborar a El Rock-Òdrom fent ressenyes, cròniques, entrevistes o el que et roti? Doncs escriu a hola@elrockodrom.cat

Segueix El Rock-Òdrom a YoutubeTelegramWhatsappTiktokInstagram i BlueSky

 

Ignasi Tarzan de la Fuente

Ignasi Tarzán de la Fuente

Fan del metall des de la prehistòria.

Diuen que estem endimoniats, que en néixer la nostra creu es va invertir, som predicadors del tro i la nostra veu llança foc en parlar…

Instagram: Temple del metall

0 Comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Menú