ICESTORM The Northern Crusades

9 maig, 2023 | Ressenyes

icestorm the northern crusades

ICESTORM The Northern Crusades | Data de sortida: 24 Febrer 2023 | Segell: Autoedició

Introducció i context:

Icestorm és una banda catalana fundada l’any 2006 a Riells del Faig (província de Barcelona). Els seus membres són: Marc Storm (Vocalista), Álex Martinez (Baix i cors) i Jaume Roca (guitarra principal i cors).

La proposta musical de la banda catalana ha anat evolucionant al llarg del temps i ha passat d’un heavy metal de tall mes clàssic en els seus inicis a un death metal melòdic èpic-històric a l’actualitat tal i com ells mateixos defineixen.

The Northern Crusades és la quarta entrega dels catalans. Un àlbum de gran força, contundència, potència i de gran qualitat a nivell musical i de producció. Les muses que inspiren la música dels Icestorm són grups com Amon Amarth, Blind Guardian…l’influencia dels quals es pot reconèixer perfectament en les seves composicions. En aquest sentit, si bé és cert que del que estem parlant aquí és d’un gran treball, també és cert que algú pot pensar que la influència que els seus referents musicals exerceixen sobre la seva música pot ser excessiva i que resta certa originalitat i frescor a les seves creacions. En qualsevol dels casos no es pot desmerèixer la gran feina realitzada i el resultat final: un treball excel·lent i a l’alçada de qualsevol altra banda reconeguda internacionalment. De ben segur que els més avesats al gènere gaudiran d’aquest treball com el qui més.

icestorm the northern crusades

Tot escoltant Icestorm, The Northern Crusades.

La creuada d’Icestorm està dividida en 10 etapes. Inicia amb “Crusaders of gods”, una introducció narrada amb càntics religiosos de fons que ens posen en situació i context del que està per venir.

Segueix amb “Across the Baltic Sea” tema de presentació del disc i del qual van gravar un videoclip. Si bé és cert que no seria el tema més comercial del disc (al meu parer) sí serveix com a bona carta de presentació dels diversos elements que trobarem al llarg del disc: ritmes més lents i pesats, altres de més ràpids, fragments narrats…

El següent tema és “The Iron Fist on the lance shaft”; un tema molt en la línia dels suecs Amon Amarth. Ritmes melòdics i molt marcats amb una tornada amb elements folk que de ben segur convidarà al públic a corejar-la.

Segueix amb “The night before the battle”, una composició que et transporta. Un tema lent, melòdic i instrumental. Curt i basat en la melodia del tall precedent. Com ja suggereix el propi títol de la cançó es tracta d’una petita pausa abans de donar pas a “The power to fight” que no segueix en la línia tranquil·la del tema anterior sinó que arriba per trinxar cervicals. Amb un inici cru i una tornada mes melòdica. En algun moment interpel·la a corejar-la.

La segueix “Clash of the titans” un bon tema: directe potent i ràpid. I de nou tornen a la càrrega amb la cançó “The teutonic terror” on arriben per emportar-s’ho tot per davant. L’inici ja és arrasador i al llarg del tall escoltem alguns ritmes ràpids més propis del black metal. També hi trobem un fragment narrat que suposa un punt d’inflexió entre les dues parts del tema i uns cors força interessants que em van cridar l’atenció.

A continuació ens trobem la conseqüència de l’anterior, els camps de la mort, “Fields of death”, on tornareu a deixar-vos les cervicals i a remenar la cabellera aquells que en tingueu. Ritmes marcats, pesats i contundents que donen pas a un final amb alguns ritmes mes ràpids propensos a provocar un bon sarau en directe.

“Novgorod Arise” és la novena etapa de la creuada i trobo que podria haver estat un single (en el sentit d’arribar a captar l’atenció de més públic) tot i que no hauria estat representatiu del contingut general de l’àlbum. Amb un inici més suau es tracta d’un tema melòdic, mes fàcil d’escoltar i assequible que ja entra bé a la primera. Amb un tornada més enganxosa que la resta de temes.

Icestorm tanquen l’aventura amb “Triumph of the pagan warriors”, un tema més pausat, melòdic, amb veus poderoses i canvis de ritme interessants. Un gran tema per tancar la creuada dels catalans.

En conclusió:

En definitiva, un molt bon disc més que recomanable per tots aquells que sentiu afinitat pel gènere. Caldrà estar preparats per la batalla, de ben segur atacaran amb tot el que tenen quan arribi el moment de veure’ls sobre els escenaris.

Pots llegir aquesta ressenya en castellà a The Sentinel

Una ressenya d’Albert Parada

Segueix El Rock-Òdrom a Telegram, YouTube i Twitter!

Albert Parada

Col·laborador d'El Rock-Òdrom

0 Comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Menú